MPK Kraków otrzymało kolejne - tym razem ponad 223 mln złotych z KPO na zrefinansowanie zakupu tramwajów Lajkonik. Przewoźnik otrzymał więc łącznie ponad 350 mln złotych wsparcia z KPO. W puli naboru wciąż pozostało ponad 50 mln złotych, na które czekają Szczecin i Toruń.
Centrum Unijnych Projektów Transportowych dokonało właśnie analizy listy rankingowej w konkursie na dofinansowanie zakupu tramwajów ze środków z KPO. Przypomnijmy, że po ogłoszeniu wyników, co miało miejsce w styczniu, okazało się, że
pełne wnioskowane dofinansowanie otrzymała Bydgoszcz oraz MPK Wrocław i MPK Poznań, natomiast obniżoną kwotę MPK Kraków.
Jednocześnie w naborze nie rozdysponowano wszystkich możliwych środków - w puli
zostało ówcześnie ponad 275 mln złotych, na które ostrzyło sobie zęby kilku beneficjentów - wspomniane MPK Kraków, a także Tramwaje Szczecińskie, MZK Toruń czy Olsztyn. Już wtedy zapowiadano, że środki
mają zostać wykorzystane w pełni, co będzie możliwe po zwiększeniu wskaźnika zakupionych dzięki KPO tramwajów.
Tak też się stało, przez co CUPT rozdysponował… kolejne, choć jeszcze nie wszystkie środki. Tym razem 223 mln złotych trafiły do czwartego beneficjenta z listy podstawowej (do tej pory wspartego niepełną kwotą), a więc MPK Kraków, które tym samym otrzymało łącznie nieco ponad 351 mln złotych dofinansowania, czyli pełną wnioskowaną na starcie kwotę. MPK w Krakowie stało się też jednocześnie największym beneficjentem całego konkursu, zgarniając o ponad 130 mln złotych więcej niż MPK Poznań.
Krakowski przewoźnik wykorzysta fundusze do zrefinansowania zakupu 50 tramwajów Lajkonik, które zakupił w ubiegłych latach.
Jednocześnie w budżecie konkursu wciąż pozostało nieco ponad 50 mln złotych, które, zgodnie z naszymi domniemaniami, powinny
trafić do Tramwajów Szczecińskich oraz MZK Toruń. Do tematu wrócimy.